Bouw je spirituele online Business

Bouw je spirituele online Business

17 Attract

Je laat je zien aan je doelgroep met je website, je Facebookpagina’s en Instagram. En je krijgt ook wel reacties op je berichten.
Maar hoe krijg je een nog betere band met je doelgroep? En hoe krijg je ze op je emaillijst? Is dat eigenlijk nodig om je volgers op je emaillijst te krijgen? Je hebt ze toch al als vrienden op Facebook?

Via je emaillijst kan je je ideale klanten persoonlijke mails sturen. Die veel beter worden gelezen dan Facebookberichten. Facebook laat jouw bericht niet eens aan iedereen zien, dus veel mensen weten niet dat je wat geschreven hebt. Jouw mail bereikt iedereen. En stel dat Facebook ermee stopt. You never know.  Dat Hyves uit de lucht werd gehaald hadden we ook niet gedacht. Toch? Dan is het handig als je dan van die mensen een emailadres hebt.

Je gaat dus emailadressen verzamelen. En dan niet zomaar in het wilde weg. Nee, je wil vooral en eigenlijk alleen de emailadressen van jouw ideale klanten. Dat doe je door een kado aan te bieden. Iets van waarde, in ruil voor het emailadres van je ideale klant.
Nadat je klant jouw kado, jouw Freebie, ook wel weggever genoemd, heeft ontvangen, kan je jouw blogs aan haar sturen. Daardoor leert ze jou nog beter kennen. En voelt ze de klik. Of niet en schrijft ze zich uit. Dat dat helemaal niet erg is, mag je op zo’n moment heel goed gaan voelen. Want grote kans dat je je afgewezen voelt. Realiseer je dat mensen die zich uitschrijven niet jouw doelgroep zijn. Die gaan toch niets kopen en zijn feitelijk onnodige ballast op jouw emaillijst. Als zij zich uitschrijven hou je juist dié mensen over die echt jouw doelgroep zijn. Met wie blog na blog de band zich verdiept. Aan wie jij jouw authentieke zelf laat zien, omdat zij daarop wacht. Omdat zij nu nog daar is waar jij een paar jaar geleden was. En daarna doe je een aanbod, voor jouw online product. Maar over dat aanbod gaan we het in Fase 3 hebben.

Ja, het is strategie hoe je je volgers tot kopers voorbereidt. Maar het is ook passie. Als je het alleen voor het geld doet dan ligt jouw ziel er niet in. En dat voelen mensen. Jij geeft je Freebie uit passie voor wat je doet. Je schrijft je blogs en je Facebookberichten uit liefde en omdat je jouw volgers zo graag waarde wilt geven waar ze inzichten uit kunnen halen. En inderdaad, je wil op een gegeven moment ook graag een energieuitwisseling voor alles wat je geeft. Je mag ook ontvangen. Geld.

Je doelgroep aantrekken doe je in eerste instantie via Facebook. Dat wil zeggen, daar plaats je de uitnodiging om jouw Freebie te ontvangen in ruil voor een emailadres. Je plaats die uitnodiging, je landingspage met een opt-in-form, op je privépagina, je zakelijke pagina en doet dat een aantal keer.  En dan ook nog een aantal keer verpakt in een ander bericht, waarin je en passant naar je Freebie verwijst. En je plaatst een Facebookadvertentie die je 2 weken laat lopen. Zo maken ook mensen kennis met jou die nog niet tot jouw vrienden (FB-privépagina) of fans (FB-zakelijke pagina) behoren.
Naast Facebook kan je ook in je blog aandacht voor je Freebie vragen. Als je al mensen op je lijst hebt dan. Maar daar krijg je dus geen nieuwe mensen door op je lijst. Wel waardering van je volgers en verdieping van de relatie.
Een besloten Facebookgroep, zoals ik Show your Spirituality heb, werkt ook erg goed. Dus daar plaats je je bericht over je Freebie ook.
Verder kan je een evenement aanmaken op je zakelijke pagina en in je besloten Facebookgroep als je Freebie een bepaalde startdatum heeft.
En tot slot kan je het inschrijfformulier (optinform) voor je Freebie op je website plaatsen. In de Right Sidebar of als Pop up.

Zo verzamel je dus emailadressen en vult jouw emaillijst zich.
Je kan aan je emailfunnel gaan bouwen. Wie stuur je wanneer welk bericht. En  dat automatiseer je. Je gebruikt hiervoor een Email Service Provider (ESP), een emailprogramma dus, dat meer kan dan alleen mailtjes versturen à la gmail. Ik gebruik Mailerlite. Tot 1000 emailadressen is dit gratis. Eenvoudiger dan Mailchimp dat ook gratis is.

Om jezelf te laten zien om je doelgroep naar je toe te trekken gebruik ik verschillende tools. Die deel ik met je. Ze zijn gewoon fun om mee te spelen, ehhhhh werken.

 

Wat komt er bij je op als de denkt aan Attract?

“Help, ik durf helemaal geen mensen naar mij toe te trekken”
of
“Wie zit er nou op mij te wachten, dus hoezo aantrekken?”
of
“Waarmee moet ik ze dan aantrekken”

Daar ga je in fase 2 mee aan de slag. Sterker nog, daar beginnen we mee in les 19. Eerst even Mailerlite aanvragen (les 18). Dan is dat alvast maar gebeurd. Doe dat via mijn link. Voor je het weet zit je aan 1000 inschrijvers (Echt!) en via mijn link krijg je 20 dollar korting op een betaald abonnement.
Voor als je niet kunt wachten op les 18:
Mailerlite aanvragen

 

Hieronder zie je de planning van fase 2.

Planning fase 2 Atract
week 7 dag 1 les 17 Fase 2 Attract
week 7 dag 1 les 18 Email Service Provider aanvragen
week 7 dag 1 les 19 Jezelf zijn en laten zien
week 7 dag 3 les 20 Handige tools
week 7 dag 5 les 21 Besloten Facebookgroep
week 8 dag 3 les 21 AVG
week 8 dag 5 les 23 Mailerlite basis
week 9 dag 1 les 24 Campaigns
week 9 dag 3 les 25 Forms en vervolg Widgets
week 9 dag 5 les 26 Automations
week 10 dag 1 les 27 Freebie
week 10 dag 5 les 28 Landingspage
week 11 dag 1 les 29 Facebookadvertentie
week 11 dag 5 les 30 Chatbots
week 12 dag 1 les 31 Always attract